søndag 23. desember 2007

GOD JUL!

Denne julen e annerledes. Mombasa i Kenya, i ein heilt ville varme. Igaar paa supermarkedet gikk det til og med rundt ein afrikaner som va utkledd som nissen, hehe.. Me lo godt daa. Akkurat naa ser eg Afrika fra ein heilt aen sia, som turist. Aa eg maa sei eg e kjempekjempe gla for at det isje e denne typen Afrika eg ser te vanligt. Her i Mombasa e det nemlig masse kvite, me bor paa et kjempefint hotell og bade i badebasseng. Eg ser ingen gateunger, ingen sniffing, ingen av de fattige afrikanerane.. Saa merkelig at de tkan ver saa stor forskjell, men eg savne alle folkene kjempemasse, aa naar eg sko reise paa onsdag hadde eg egentlig isje noge lust lenger. Der e ingen bedre opplevelse enn aa springa aa spille fotball me ein haug crazy unger, som bare elske aa faa oppmerksomhet...
Men jo, eg skrive egentlig bare for aa onske alle dokker som eg e kjempe gla i, - ein God Jul!
Tenke masse paa dokker selfolgeligt, aa haape dokker nyte heila hoytiden!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Maria!
God jul og godt nytt år fra Rafdals

Anonym sa...

Hei Maria, Me har nettopp komt fra tante Torhild og spist knallgoe julemat. Eg og pappa fekk mandel i riskrem og fekk masse digg. Nå e det bare litt igjen t julaftå begynne. Glede meg. Håpe du får ei fine jul, sjøl om du sikkert ikkje har julastemning. Glae i deg. Klems Libsi eller ka d e du pleie kalla meg. Takk for brevet.

Anonym sa...

Kjære Maria
En liten julehilsen fra tante.
Har hatt koselig besøk fra Hommersåk. Begynner å kjenne julestemningen kommer.
Det blir nok en spennende og annerledes jul for deg.Me har deg med i tankene i julefeiringen. Stor klem fra tante Torhild

Anonym sa...

Kjære Maria!
Det var litt merkelig å ikke ha deg hjemme med jul men det er fint å lese bloggen og høre at du har det bra! Vi har det fint og hadde besøk av mormor og morfar på juleaften. En fullstappet kirke X 2 samlet inn 30 000 kr til Kirkens Nødhjelp så det drypper litt på gode formål også.

I dag venter vi innrykk fra slekta og så har vi tradisjon for å gå en tur i marka istedet for nok en dag rundt kaffebordet. Bål, pølser og kaffe er et bra alternativ.

Ha en fin ferie og god tur tilbake til ungene dine i Mbale, det er jammen ikke lenge til vi treffes nå! GID. Far

Anonym sa...

Hei mia mi! nå har me bestilt billetter! eg og elisabeth komme te kampala fredag 1. feb og mamma og pappa komme søndag 3. feb. Så reise me videre til zanzibar søndag 10 feb, så må får god tid i kampala og. Me hørre ka som passe best for deg! me reise hjem fra zanzibar helga etterpå, lørdag og søndag. håpe du har det kjempefint. eg har savna deg i jula. det merkes at du e vekke :) så glad i deg. klem CK

Anonym sa...

Hei! Du er kul for du er snill! Mange savner deg, og jeg håper du får se sjiraffer og kameler! Spesielt kameler! Jeg merker jeg savner deg også. Men mest når jeg lytter til Celine Dion.

Anders er også en stor fan av Celine Dion og han kan du lese om i www.andersersingel.blogspot.com

Kjempeglad i deg din sjørøver! Jippijippi! Hiv og hoi, la oss seile de sju hav! La musikken dundre og la oss danse i masten!! Tralalalalla!

La vinden strekke seilene og danse med båten på sjøen! La oss bli pirater og rope hiv og hoi her kommer vi!!

Men du er i Afrika, og jeg savner deg så.